Często można znaleźć oferty opon rolniczych czy przemysłowych w bardzo dobrych cenach, przy których napisane jest opona nowa, tylko bieżnikowana. Czy tak na prawdę opona bieżnikowana jest oponą nową i czy warto ją kupić? Poniżej przedstawiamy naszą subiektywną opinię popieraną dziesiątkami rozmów z klientami.
Czy oponę bieżnikowaną można nazwać nową?
W skrócie - opona bieżnikowana jest to opona, która była już poprzednio użytkowana na maszynie, została z niej zdemontowana, a następnie została poddana procesowi bieżnikowania tj.został z niej "zdjęty" stary zużyty bieżnik, a na jej wewnętrzną strukturę został zalany nowy bieżnik. Opony bieżnikowanej nie można nazwać oponą nową.
Jakie wyznaczniki są przeciw?
Nie wiemy w jakich warunkach pracowała opona przed nałożeniem na nią ponownie bieżnika. Oznacza to, że nie wiemy czy wewnętrzna struktura opony nie została naruszona, co może (ale nie musi!) przełożyć się na jej uszkodzenie bądź krótsze użytkowanie zakupionego towaru. Nie twierdzimy jednak, że opona bieżnikowana jest oponą skrajnie niebezpieczną i nie powinno się jej używać. Po prostu można mieć wątpliwości co do tego, ile czasu będzie ona w użytku i czy realnie przełoży się to na oszczędność pieniędzy.
Jakie zatem mogą być plusy zakupu takich opon i kto może brać pod uwagę bieżnikowane opony?
Według naszej opinii opony bieżnikowane bardzo dobrze mogą spisać się w zastosowaniu rolniczym czy przemysłowym jako opony "awaryjne", na przykład w sytuacjach, gdy uszkodzi się opona oryginalnie zamontowana na maszynie, a czekając na nowe opony nie chcemy tracić czasu i użytkować maszynę.
Podsumowując…
Należy jednak przemyśleć, czy faktycznie opłacalny jest zakup takiej opony. Czy oszczędność 10-30% nie jest tylko chwilową oszczędnością, ponieważ za niedługi czas może okazać się, że konieczny będzie następny zakup. Jeżeli chcą mieć Państwo pewność zakupu w 100% nowego produktu objętego kilkuletnią gwarancją producenta, nie należy rozważać zakupu opon bieżnikowanych.